Home > LAISVOS APSUKOS > Šalutinis Kelias2 min read
LAISVOS APSUKOS

Šalutinis Kelias2 min read

EVELINA ŽIČKIENĖ

Ech, jau prasidėjo pranešimai apie avarijas su motociklininkais…

Tik ką su bičiuliu susitikom baikerių sezono atidaryme, kitą dieną žmogus pasikeitė tepalus, o dar kitą dieną – bum, į jį atsitrenkia mašina. LAIMEI, niekas stipriai nesusižalojo. Motociklą sutaisysim, nieko baisaus! Bet čia man norėtųsi priminti labai svarbias kelias taisykles kolegoms motociklininkams.

  1. Visada turite važiuoti taip, lyg jums būtų šalutinis kelias. Savo kailiu privalote pasirūpinti tik patys, saugokite save, įsitikinkite 120 proc., kad jus praleidžia. Nebūkite kaip tie pėstieji, kur žengia į perėją net nepasižiūrėję į šoną, ar juos transporto priemonės tikrai praleis („nes juk privalo praleisti“). Jei kas nors ką nors mirtinai nukals, nukaltasis savo tiesas galės įrodinėti nebent angelams…
  2. Antras labai svarbus patarimas būtų prisiminti apie akląsias zonas. Iš tolo saugokitės vilkikų ir sunkvežimių. Žinoma, kai kurie vairuotojai profai turi susireguliavę tiek veidrodėlių, kad turbūt ir jus kiaurai permatytų, bet kai esate šalia sunkiosios mašinos, nežinote, kas sėdi prie jos vairo. Vairuotojas tikrai gali nepamatyti visų tų mažyčių bičių bitučių šonuose, prieky ar paskui. Pamatote kely fūrą, gerokai iš anksto persirikiuojate ir stengiatės kuo greičiau dingti iš lygiagretės su ja. Lygiai taip pat reiktų atsargiai važiuoti ir šalia visų kitų transporto priemonių – persirikiuoti ne staiga ir ne per arti vieni kitų.
  3. Šito galite neskaityti, nes vis tiek niekas neklausys. Aš važinėjimosi motociklu pradžioje irgi būčiau neskaičiusi. Greitis 😉 Yra toks keistas dėsnis – kuo didesnis mano greitis, tuo daugiau kliuvinių kely atsiranda, tuo daugiau erzulio ir pykčių kyla. Tai šviesi moteris nepasižiūrėdama persirikiuoja, tai diedukas su kepka lėtai ir nežiūrėdamas į mane suka man prieš nosį, tai erelis su bemvu skrieja į mane. Kai ėmiau eksperimentuoti – tiesiog visur važinėti baisiai lėtai, t.y.visiškai pagal taisykles ir šiek tiek lėčiau – tokių atsitikimų praktiškai nebeliko. Tai pavadinčiau vairavimo tolerancija kitų klaidoms. Sutikite, avarijoje dalyvauja bent du objektai – net jei vienas daro akivaizdžią klaidą, kitas gali padėti išvengti incidento. Pavyzdžiui, jei į Žemę skrieja meteoras, Žemė gali pasitraukti 😉 O jei kiekvienas rūpinsis tik savo norima kryptimi, tai jokio darnaus šokio ir nebus.

Kelyje būkite darnoje. Būkite saugūs. Būkite atidūs. Linkiu visiems kuo geresnio sezono, bučkis.

Straipsnis buvo publikuotas žurnale „4 ratai” (birželio mėn.)

Nori išskirtinių kelionių idėjų? Spausk ‘prenumeruoti’ ir gauk naujienas tiesiai į savo el.paštą

Komentuok

komentarai

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *